Fraser Island

Self four weel drive adventure op het grootste zandeiland ter wereld!

Woehoe we hebben 3 dagen goed weer gehad op het grootste zandeiland ter wereld en het was prachtig!

Voor we vertrokken, kregen we een briefing over het kamperen en het rijden met de four weel drive. Ook al reden we op een zandeiland, we moesten toch met veel rekening houden. Na al de uitleg werden we in 3 groepen van 10 personen gedeeld, we hadden een super groep!
Nadat onze auto ingeladen was met alles wat we nodig hadden (gasvuur, eetgerei, 2 frigoboxen, tenten, tafel en de rugzakken) voor de komende drie dagen, zijn we eten gaan kopen. Hehe wat een organisatie: wat gingen we kopen, hoeveel vanalles,.... we zijn er goed uitkomen!
Alles ingeladen en dan de ferry opgereden, aangekomen op Fraser Island en klaar voor het grote avontuur!

Naast het rijden (heb zelf ook gereden, wat een super ervaring was, zoveel vrijheid!!!) hebben we ook enkele stops gemaakt, zoals aan het mooiste meer van het eiland: Lake Mckenzie, genoten van de mooie omgeving en op het strand gelegen.

Ook een stop gemaakt bij the Champagne Pools waar we een haai, zeeschildpadden en heel wat walvissen hebben gezien.

Een ander meer, Lake Wabby, hebben we ook bezocht. Het diepste meer van het eiland en rond het meer liggen heel wat zandduinen.

Natuurlijk hebben we ook een bezoekje gebracht aan het bekende shipwrak, The Maheno.

We moesten voor de zon onderging op onze kampeerplaats zijn, zodat we de tenten konden opzetten en eten konden maken. Een avond BBQ gedaan en de andere avond pasta gemaakt.

Best wel gezellig en zo ongeloofelijk basics. Als we naar het toilet gingen met de zaklamp in de hand, moesten we eerst een putje graven. We mochten nooit alleen gaan omwille van de rondzwervende dingo's!! Zo had Janice ene recht in de ogen gekeken terwijl ze alleen naar het toilet ging.
Wat ook een super moment was: de maan zien opkomen! Heb ik nog nooit in mijn leven gezien en wist ook niet dat de maan opkomt en dan hoog aan de hemel komt te staan. Een heel mooi gebeuren!!!! Na het eten zaten we gezellig bij elkaar en dronken we iets.

We waren ook wel blij dat we terug op de ferry waren en richting het hostel gingen om een deugddoende douche te nemen, want 3 dagen geen douche en overal zand = niet plezant!

Na het hele gebeuren zijn we nog een avondje op stap gegaan met de hele groep!

Posted by StefJanice 00:51 Archived in Australia Tagged packing

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.