Roadtrip Melbourne - Adelaide

Great Ocean Road & The Grampians

semi-overcast

Donderdagochtend om 6 uur stonden we aam het vertrekpunt, waar de bus ons oppikte om aan een 3 daagse naar Adelaide te beginnen.
Na het ontbijt en een bezoek aan de Billabong en Rip Curl shops (waar Stef eindelijk een surfshort heeft gekocht :-) zijn we gaan kijken naar de surfers op het wereldbekende Bells beach. Hier begon dan ook onze trip op de prachtige Great Ocean Road. We hebben ook onze eerste koala's gezien! Keischattig! :-)
In Apolla bay zijn we fish & chips gaan eten, mmmmmmmmm....
Je kon er ook shark eten, maar dat is voor de volgende keer!
In de namiddag zijn we gaan wandelen in het regenwoud = the Otway National park, waar we de '25 metre tree top walk' gedaan hebben.
De dag zouden we normaal afgesloten hebben met een zonsondergang aan de 12 apostels, maar de wolken hebben er een stokje voor gestoken!

IMG_1637_1_.pjpeg

De volgende dag stonden Londen Bridge, Loch Ard Gorge, Bay of Martyrs en Bay of Islands op het programma.
In de namidag hebben we een 3 uur durende wandeling naar de top van de Pinnacles gemaakt in het Grampians National Park.
We hebben de dag afgesloten met een uitzicht op de Balconies.

Op onze laatste dag hebben eindelijk de mascotte van Oz in levende lijve gezien = Kangeroes!!!
Daarna de dag ingezet met een wandeling naar de McKenzie Waterfalls.

IMG_1691_1_.pjpeg

en nog een andere waterval...

IMG_1772_1_.pjpeg

Na een lange rit kwamen we dan aan in Adelaide, waar we 3 dagen zijn gebleven!

Posted by StefJanice 20:58 Archived in Australia Tagged packing Comments (7)

Melbourne

overcast 16 °C

De nachtbus heeft ons in 12 uur naar Melbourne gebracht, waar we 's morgens vroeg aankwamen. Onze eerste nacht in het Base hostel lag al vast, maar de kamergenoten vielen wat tegen...
Zaterdagavond zijn we het nachtleven van Melbourne ingedoken en terecht gekomen in de 'Area 61'.

IMG_1512_1_.pjpeg

De volgende ochtend zijn we verhuisd naar een gezelliger hostel, waar we in ruil voor gratis accomodatie hebben geflyerd.
Daarna zijn we het stad ingetrokken en hebben we een bezoekje gebracht aan de Rialto tower. De lift bracht ons in 38 seconden naar de 55ste verdieping, waar we een prachtig zicht hadden op Melbourne.

IMG_1541_1_.pjpeg

IMG_1549_1_.pjpeg

We hebben ook de Queen Victoria markt bezocht, die zich bevindt op een kerkhof.
Op onze laatste dag zijn we ook naar de retrobuurt van Melbourne gegaan = Brunswickstreet!

Posted by StefJanice 19:55 Archived in Australia Tagged packing Comments (1)

Sydney

A little bit New York

Op 20 mei hebben we Nieuw-Zeeland achter ons gelaten en zijn we naar onze laatste bestemming Australie gevlogen.
Geland in Sydney en hier zijn we 6 dagen gebleven. Hier hebben we een beetje vanalles gedaan: vooral in het centrum rondgelopen, de Blue Montains een bezoekje gebracht en een avond van het nachtleven geproefd.

In het centrum zijn we het Opera House van dichtbij gaan bekijken, hebben we een wandeling gemaakt door de Botanical Gardens waar we heel veel vleermuizen en papegaaien hebben gezien (dit park leek een beetje op Central Park in NY: een park in de drukke stad) en natuurlijk zijn we ook gaan shoppen :-)

IMG_1357_1_.pjpeg

IMG_1473_1_.pjpeg

Een daguitstapje naar de Blue Montains: de trein in Central station genomen en 2 uur later in Katoomba aangekomen. Hier hebben we natuurlijk The Three Sisters op foto vastgelegd en zijn we langs de 200 Giant stairs naar een bos gewandeld. Nadat we van de omgeving genoten hadden, met volle moed terug naar boven gewandeld.

IMG_1404_1_.pjpeg

In ons hostel hebben we genoten van 2 gratis overnachtingen, hiervoor moesten we 2 uur en half kamers kuisen. Ongeloofelijk wat we soms zijn tegengekomen: Janice heeft GEBRUIKTE condooms gevonden, maar heeft ze toch wel laten liggen :-)

IMG_1469_1_.pjpeg

De laatste avond zijn we op stap geweest met een hele groep van het hostel, dat later op de avond verkleind is tot de mensen van onze kamer. Na 4 maand niet te zijn weggeweest, was dit echt wel een super avond!

IMG_1482_1_.pjpeg

Onze volgende bestemming is Melbourne waar we met de nachtbus (ritje van 12 uur) naartoe gaan.

Posted by StefJanice 17:57 Archived in Australia Tagged packing Comments (4)

Nelson

Gezellig stadje waar we een lange strandwandeling gemaakt hebben...

IMG_1141_1_.pjpeg

Posted by StefJanice 03:03 Archived in New Zealand Tagged packing Comments (1)

Golden bay

Uiterste noorden van het Zuidereiland

Na een lange wandeling op het strand van Fairwell Spit kwamen we aan bij de zandduinen waar we ons weer helemaal hebben laten gaan...

Posted by StefJanice 02:51 Archived in New Zealand Tagged packing Comments (1)

(Entries 11 - 15 of 52) « Page 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 .. »