Hoi An

Kleermakersparadijs...

Na een busreis van 12 uur kwamen we aan in Hoi An. Nadat we een slaapplaats hadden gevonden, gingen we een kijkje nemen bij de kledingmakers. Voor een appel en ei kan je hier kledij laten maken. Ofwel breng je kledij mee ofwel kies je een kledingstuk uit een modeblad en maken ze het na. Het enige wat je dan nog moet doen is de kleur en het materiaal kiezen. Stef heeft een broek laten bijmaken en ik mijn bikini. Ik heb ook een topje laten maken uit een boekje en Stef een mooie winterjas. Vermits Stef haar schoenen kapot zijn, hadden we mijn schoenen meegegeven om te laten bijmaken. Alles zou 's avonds klaar zijn, niet dus... Uiteindelijk zouden we het pas de volgende dag hebben. Gelukkig vertrok onze bus pas in de namiddag. Alles was goed gedaan op de schoenen van Stef na. Ze waren te smal, maar ze pasten mij dus heb ik ze genomen. Stef had al een stuk betaald, dus ze zou haar geld niet terug gekregen hebben.
In de namiddag hebben we een fiets gehuurd. Hoi An is echt schattig: lage kleine gele huisjes, kleurrijke winkeltjes met lampionnen, schilderijen,... en gezellige restaurantjes langs de rivier.

We zijn ook naar het strand gefietst zo een 3 km verderop. Het waaide fel en de golven waren heel hoog.

Donderdagvoormiddag werd gevuld met het ophalen van de kledij en vooral veel wachten... In de namiddag namen we de bus naar Hue. Op een andere bus zat een meisje waar ik 4 jaar mee samen in de klas heb gezeten op de VUB. Ik had haar ook al gesproken in Saigon. Grappig om iemand dat je kent aan de andere kant van de wereld tegentekomen! It's a small world!

Posted by StefJanice 00:22 Archived in Vietnam Tagged packing Comments (1)

Na Thrang

Tussenstop naar Hoi An

Zondag zijn we aangekomen in Na Thrang na een busreis van ongeveer 5 uurtjes. De volgende dag hebben we aan het strand gelegen. Na Thrang is een vrij grote stad en het was er niet zo gezellig als in Mui Ne. De volgende dag hebben we uitgeslapen, onze zak gepakt en uitgecheckt. De namiddag hebben we in het stad doorgebracht en 's avonds de nachtbus genomen naar Hoi An. We keken niet echt uit naar die rit, maar het is heel goed meegevallen. We hebben goed kunnen slapen.

Posted by StefJanice 00:08 Archived in Vietnam Tagged packing Comments (0)

Mui Ne

Prachtige zandduinen!

Woensdag hebben we de bus vanuit Saigon naar Mui Ne genomen. Na een vijftal uurtjes rijden kwamen aan in de nog niet door toeristen overspoelde badplaats. In de namiddag hebben we een lange wandeling gemaakt en de buurt wat verkend.

De volgende dag hebben we gerelaxt aan het strand. In tegenstelling tot Sihanoukville zijn hier heel weinig toeristen en zijn er bijgevolg ook geen verkopers die je om de 5 minuten vragen of je fruit, loempia's, lobsters, manicure,enz. moet hebben.

Een uurtje rijden van Miu Ne zijn er prachtige gele en witte zandduinen en de Red Canyons. Omdat we eventjes genoeg hebben van georganiseerde tours, besloten we een brommertje te huren en er alleen op uit te trekken.

De gele zandduinen deden ons denken aan een mini woestijn, echt mooi. Kinderen verhuurden er ons matjes waar we de berg mee konden afglijden.

Na drie keer glijden plakten we vol zand... maar het was wel leuk.

Een beetje verder hebben we wat geklommen in de Red Canyons, maar niet te lang want het was superwarm.

Daarna zijn we langs de prachtige kustlijn verder gereden naar de witte zandduinen.
In de namiddag hebben we nog aan het strand gelegen en onze dag afgesloten met een duik in de zee. Er is hier veel meer wind en de golven zijn echt hoog, wat het zwemmen des te leuker maakt...

Zaterdag hebben we rararara... terug aan het strand gelegen, maar omdat er minder wind was, was het in de zon niet uit te houden.
Morgen vertrekken we om 13 uur naar Na Thrang, waar we 2 nachten zullen blijven.

Posted by StefJanice 05:12 Archived in Vietnam Tagged packing Comments (6)

Ho Tsji Minh

Het vroegere Saigon en kakkerlakkenland

Veilig en wel aangekomen in Vietnam en ondertussen is er al een week voorbij. De dagen in Vietnam gaan echt wel voorbij vliegen.
We logeren hier in een super gezellig straatje bij een familie thuis, echt super lieve mensen en de kamer is echt wel ok, enkel de badkamer is piepklein. Maar voor 6 usd mogen we niet klagen, want de rest was 10 usd.
De afgelopen dagen hebben we heel wat gezien. Zo hebben we een citytour in Saigon gedaan, waaronder we het war crime museum; het independance palace; notre dame; het postkantoor en Chinatown hebben bezocht.

We zijn ook 2 dagen verbleven in de Mekongdelta: een dag in My tho en een dag in Can Tho, waar we heel wat boottochtjes hebben gemaakt en zijn bij een vietnamese familie blijven overnachten.

Natuurlijk zijn we ook nr de Cu Chi tunnels geweest, ongeloofelijk hoe die vietnamezen zo hebben kunnen leven in die benauwde gangetjes.

En ons verblijf in Saigon hebben we afgesloten met een namiddag souvenirshoppen.

En dan nog het hoogtepunt van ons verblijf in Saigon: we werden weer vergezeld door onze vrienden de kakkerlakken. Zo is Janice in de nacht wakker geworden, omdat er een kakkerlak op haar voorhoofd zat. Hebben die niet kunnen doden, dus toen we terugkwamen van onze 2 daagse trip, was die nog steeds in onze kamer en toen die te voorschijn kwam, werd heel de familie erbij geroepen :) en werd de kakkerlak verdreven met de spuitbus! maar dat was niet genoeg, want deze morgen hebben we er zelf een moeten liquideren!

Morgen Woensdag 28/03/07 verlaten we kakkerlakkenland en vertrekken we naar Mui Ne, een klein kustdorpje met heel wat zandduinen. Het is nog eens tijd om te relaxen :)

Posted by StefJanice 06:07 Archived in Vietnam Tagged packing Comments (2)

Sihannoukville

Weekje relax op het strand

Ondertussen hebben we er een weekje Sihannoukville opzitten, wilt zeggen dat we 8 dagen op het strand gelegen hebben, wat ons goed gedaan heeft!
Bij het aankomen in onze guesthouse, hebben we Brice (jongen die we in Laos ontmoet hebben) terug gezien. Was echt wel grappig! 's Avonds zijn we met hem iets gaan eten op het strand wat gezellig was. De volgende dag is hij vertrokken nr Phonm Pehn om dan naar Vietnam te gaan, dus wie weet komen we hem daar opnieuw tegen.
Deze week bestond dus uit: opstaan rond 8u, douchen, insmeren (zon brandt echt heel hard en we willen zeker niet verbranden), ontbijten op het strand, liggen in de schaduw en in de zon, insmeren, muziek luisteren, lezen, zwemmen, insmeren, armbandjes kopen van de schattige kindjes, fruit,kreeft en inktvis eten .... tot 18h en dan douchen, ons insmeren met aftersun en dan gaan eten op het super gezellige strand dat verlicht was met heel veel lichtjes. En meestal keken we ook nog naar een film voor we naar dromenland gingen (hadden een tv op onze kamer).

Er waren echt heel veel kinderen die armbandjes, postkaarten en fruit verkochten en jonge meisjes / vrouwen die een massage, pedicure, manicure en ontharing van de benen aanboden. In het begin konden we daar nog goed mee om, maar de laatste dagen was het echt vermoeiend. Die mensen blijven maar aandringen ook al heb je al verschillende keren beleefd nee gezegd, tja het is dan ook hun inkomen.
Er liepen ook heel wat gehandicapte mensen rond: met 1 been of geen benen, 1 arm of geen armen. Zij kwamen bedelen.
Janice en ik hebben zeker onze bijdrage geleverd, door heel wat armbandjes (kindjes waren echt schattig) en fruit te kopen.

Ondertussen zijn we terug met onze beide voetjes in het stadsleven van Phnom Penh beland. We zouden het Koninklijk paleis een bezoekje brengen en deze keer hadden we onze sarong mee om onze blote schouders te bedekken, maar bij de kassa waar we ons toegangsticket moesten kopen, werden we niet toegelaten. Een sarong mocht niet! We waren echt verbaasd en konden het niet geloven, dan maar geen bezoek!

Morgen zeggen we vaarwel aan Cambodja en goeiendag aan Vietnam!

Posted by StefJanice 23:42 Archived in Cambodia Tagged packing Comments (5)

(Entries 31 - 35 of 52) « Page .. 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 »